עצת החודש

עצת החודש

מה עושים כשבני השנתיים אינם מדברים מספיק?


כולם אומרים לנו שאסור להשוות- בין אחים, בין בני דודים ובין בני

אותו גיל, לכל ילד קצב התפתחות שונה ובסוף כולם מדברים.

אבל כשזה הילד שלנו קשה לקבל מה שכולם אומרים.

מה עושים כשמרגישים שהבן/ בת שלנו אינם מתקדמים בגיל שנתיים

כמו אחיהם הבוגרים או כמו חבריהם בגן?

אוצר המילים של בני שנתיים אמור להכיל עשרות מילים וצירופים

ראשונים כגון: אבא בוא, אמא עוד.

על מנת לעודד הבעה של אוצר מילים עלינו לייצר סביבה נעימה,

משחקית וחזרתית. אנו חוזרים על המילים והסיטואציות ללא דרישה

לחיקוי מצד הילד. החשיפה היא המשמעותית. כמות החזרות

הנדרשות ללמידה היא אינדיבידואלית לכל ילד.

בדיקת שמיעה חשובה לנו מאד על מנת לוודא שקיימים תנאים

מירביים ללמידה. שמיעה שאינה תקינה עלולה לעכב התפתחות

דיבור ואף ליצור שיבושי היגוי. אם תוצאות בדיקת השמיעה אינן

תקינות יש לפנות לרופא א.א.ג. לפתרון הליקוי השמיעתי.

קלינאית תקשורת תאבחן בשלב הזה אם יש צורך בטיפול הדרכתי או

מעקב. התערבות טיפולית מוקדמת מונעת תסכולים ומשפרת

אינטראקציה משפחתית וחברתית.

בהצלחה..


ליצירת קשר
Share by: